Käytämme evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttötilastojen keräämiseksi.
Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja

x

Vastaanottovirkailija

  • Vihti / Nummela

Osaamisalat

  • majoituspalveluiden osaamisala

Matkailualan perustutkinnon suorittanut osaa

Luksiasta valmistuneet vastaanottovirkailijat ovat palveluhenkisiä ja luotettavia ammattilaisia, jotka kykenevät itsenäiseen päätöksentekoon ja ongelmanratkaisuun. Vastaanottovirkailija palvelee kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkaita. Työssä korostuvat asiakaslähtöisyys, vuorovaikutustaidot, organisointikyky ja kasvavassa määrin tietotekniikka (varausohjelmat ja some).

Sisältö

Pakolliset tutkinnon osat

  • Matkailualan asiakaspalvelu
  • Hotellin vastaanottopalvelut

Tämä jälkeen voit täydentää opintojasi valinnaisilla tutkinnon osilla, joita ovat esim.

  • Majoituspalvelut
  • Ravintolan asiakaspalvelu ja myynti
  • Kansainvälisessä työympäristössä toimiminen
  • Opastuspalvelut
  • Messut ja tapahtumat
  • Matkailupalvelujen markkinointiviestintä
  • lisää vaihtoehtoja eperusteista

Työtehtävät

Majoituspalvelujen osaamisalan suorittanut vastaanottovirkailija työskentelee asiakaspalvelutehtävissä hotelleissa tai muissa majoitusliikkeissä. Työtehtäviä voivat olla kotimaisten ja ulkomaisten asiakkaiden palveleminen eri yhteyksissä, esim.  huonevaraukset, asiakkaiden sisään kirjaaminen ja lähtöselvitykset, tuotteiden ja palveluiden esitteleminen ja myynti sekä opastaminen paikallisten matkailupalveluiden käytössä. Työtehtävissä korostuvat hyvät vuorovaikutustaidot, kielitaito ja kulttuurien tuntemus.